Sabtu, 16 Julai 2011

TIPS


Tips Nak menjana pendapatan dengan perak:

1.Menyimpan Perak

Perak yang disimpan berupaya untuk mencapai pertambahan nilai berdasarkan penyusutan nilai matawang serantau. Penyusutan berlaku antaranya disebabkan oleh wujudnya penambahan kualiti matawang hasil dari proses mencetak wang, inflasi harga barang, spekulasi di dalam pasaran matawang dunia dan sebagainya.

2.Menjual Perak Kepada Pelanggan

Dengan menjual emas yang telah dibeli pada nilai pasaran apabila berlaku kenaikkan harga, anda mampu untuk mendapatkan keuntungan. Untuk membelinya semua tidak akan sama dengan harga asal, kerana harganya sentiasa berubah, jadi perlu beli ketika harga rendah dan jual ketika harga tinggi.

3.Membeli Perak Daripada Pelanggan

Dengan membeli pada harga rendah dan menjual semula pada harga pasaran apabila keadaan memerlukan, boleh menjana keuntungan.

Banyak lagi kaedah yang boleh digunakan, seperti pertukaran nilai matawang menggunakan teknologi terkini iaitu Forex yang meliputi seluruh negara tetapi jual beli tidak dilakukan hari sabtu dan ahad.

Al-Quran & Sunnah telah mengiktiraf emas dan perak sebagai instrumen bernilai untuk dijadikan harta oleh manusia. Pengesahan ini pula telah pula direalisasikan melalui peredaran zaman dari dahulu sehingga sekarang.  Janji kejayaan daripada Allah sudah mencukupi untuk dijadikan panduan. Firman Allah dalam surah An-Nur ayat 51:
"Sesungguhnya perkataan yang diucapkan oleh orang-orang yang beriman ketika mereka diajak kepada kitab Allah dan Sunnah Rasulnya, supaya menjadi Hakim memutuskan sesuatu diantara mereka, hanyalah berkata: "Kami dengar dan kami taat" dan mereka itulah orang-orang yang beroleh kejayaan".

 

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama